تجربیات مدون آموزشی: چگونه توانستم با روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات یادگیری سمانه ( دانش آموز پایه اول ابتدایی ) را حل کنم؟

عنوان مقاله:   تجربیات مدون آموزشی: چگونه توانستم با روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات یادگیری سمانه ( دانش آموز پایه اول ابتدایی  ) را حل کنم؟
قالب مقاله:    word  ورد  (doc)
تعداد صفحات مقاله:    ۳۷  صفحه
توضیحات:
پروژه آماده شده دبیران(فرهنگیان) جهت ارائه ارتقاء شغلی  در قالب فایل word  ورد (doc)  همراه با فهرست، چکیده، منابع و …
برای دیدن توضیحات تکمیلی روی بیشتر  در آخر مطلب کلیک کنید
جهت دانلود فایل روی لینک زیر کلیک کنید.
RIAL 80,000 – پرداخت ودانلود

فهرست مطالب   
عنوان                                                               صفحه
چکیده……………………………………………………… ..۳
مقدمه…………………………………………………………………… ..۴
توصیف وضعیت موجود……………………………………………. …۶
گردآوری اطلاعات(شواهد ۱)…………………………………………… ..۸   
نارسایی های یادگیری……………………………………………. ..۹   
اختلال یادگیری (دیسلکسی) Dyslexia……………….11
چگونگی تشخیص اختلالات یادگیری……………………………. ۱۳
انواع ناتوانی های یادگیری………………………………….. ۱۵  
راه های درمان اختلالات یادگیری………………………………….. ۱۶
نقش تلویزیون در آموزش و یادگیری کودکان…………………………………… ۱۶
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی و یادگیری…………….. ۱۸
پیشینه پژوهش………………………………………………… ۲۱
اجرای راه حل…………………………………………………………. ۲۲
نقش لپ تاب در آموزش کودکان بر اساس گزارش سازمان ملل………….. ۲۳
چگونگی اجرای راه حل جدید، استفاده از لپ تاب……………………… ۲۵
جمع آوری اطلاعات (شواهد۲)…………………………… ۲۶
تجزیه و تحلیل نتایج…………………………………………. ۳۰
ارزش یابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن………………………………. ۳۱
نتیجه گیری و پیشنهادات…………………………………… ۳۲
منابع مورد استفاده………………………………………………… ۳۵
      
 
چکیده
            در این چند سال بعنوان معلم پایه اول ابتدایی با دانش آموزان دختر و پسر با ویژگی های رفتاری و اجتماعی متفاوت سر و کار داشتم. اما امسال یکی از دانش آموزان من به نام سمانه، با بقیه بچه هایی که تا به حال دیده بودم خیلی فرق داشت. او کودکی خجالتی، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت می کرد. با بقیه بچه ها دوست نمی شد و گوشه گیر بود. حتی قادر نبود که وسایل خود را از کیفش در آورد. کتابش را وارونه در دست می گرفت و هنگام تصویرخوانی از کتاب بخوانیم، می گفت: چیزی نمی بینم. در نوشتن نیز مشکل داشت و ساده ترین علائم کتاب بنویسیم را نمی توانست، بنویسد. او ریاضی را درک نمی کرد. به طور کلی او دچار اختلالات یادگیری یا دیسلکسی بود. در گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، استدلال کردن و درک کردن مشکل داشت. با بررسی هایی که انجام دادم از نظر فیزیکی و هوش کاملاً سالم و عادی بود ولی در یادگیری بسیار مشکل داشت. برای حل اختلالات یادگیری و رفتاری او نیاز به روش تدریس مناسب و خاص بود.
          پس از مطالعه و بررسی فراوان، روش های ویژه ای را برای بهبود وضعیت او به کار بستم. راه حل های مختلف را آزمایش کردم. بهترین راه این بود که نوآوری های آموزشی را به کار ببرم و با استفاده از فناوری نو اختلالات یادگیری سمانه را حل کنم. بنابراین از روش IT استفاده کردم.
          با تلاش فراوان توانستم به نتیجه مطلوب برسم. به طوری که پیشرفت سمانه بسیار چشمگیر بود. او نه تنها در درس ریاضی و بخوانیم پیشرفت بسیار زیادی داشت بلکه مشکلات رفتاری او نیز به کلی رفع گردید و همانند سایر دانش آموزان در فعالیت های کلاسی شرکت می کرد.
          نتیجه ای که در نهایت به دست آمد این بود که: توانستم اختلالات یادگیری (دیسلکسی ) سمانه را با کمک تدریس مبتنی بر IT حل کنم و از او دانش آموزی فعال و علاقمند بسازم. علاوه بر آن پیشرفت تحصیلی و علاقمندی سایر دانش آموزان نیز با این روش میسر شد و کلاسی سرشار از شادی و نشاط مهیا نمودم. موفقیت تحصیلی، علاقمندی و سرزندگی سمانه و سایر دانش آموزان نشان دهنده موفق بودن این طرح می باشد.
  

دیدگاه خود را به ما بگویید.