تجربیات مدون آموزشی: بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقـــی دانش آموزان و راهکارهای برطـــرف نمودن آنها در قالب یک پژوهش عملــی

عنوان مقاله:   تجربیات مدون آموزشی: بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقـــی دانش آموزان و راهکارهای برطـــرف نمودن آنها در قالب یک پژوهش عملــی
قالب مقاله:    word  ورد  (doc)
تعداد صفحات مقاله:    ۴۱  صفحه
توضیحات:
پروژه آماده شده دبیران(فرهنگیان) جهت ارائه ارتقاء شغلی  در قالب فایل word  ورد (doc)  همراه با فهرست، چکیده، منابع و …
برای دیدن توضیحات تکمیلی روی بیشتر  در آخر مطلب کلیک کنید
جهت دانلود فایل روی لینک زیر کلیک کنید.
RIAL 80,000 – پرداخت ودانلود

فهرست مطالب
 چکیده ……………………………………………… ۱
مقدمه …………………………………………….. ۳
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله ………………………….. ۳  
گرد آوری اطلاعات ( شواهد ا ) …………………… ۷
تجزیه و تحلیل وتفسیرها …………………………………. ۱۲
انتخاب راه جدید به صورت موقّت ………………………………. ۱۶
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن ………………………………………. ۲۲
گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲) ………………………… ۳۰    
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار ………………..۳۱
ارائه راهکارها …………………………………………. ۳۵
منابع…………………………………… ۳۶
 
چکیده اقدام پژوهی :
اینجانب …….. ، دارای مدرک ………………. ، مدت ………. است که در خدمت آموزش و پرورش هستم . .
در سال …… در سمت معاون دبستان ………… واقع در شهرستان ……………. به اتمام رساندم.
در دوران خدمتم با دانش آموزی مواجه شدم که دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی غیر نرمال ، مسخره کردن دیگران، اذیت دادن به دیگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود.
برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسد که ما مجبور باشیم از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نماییم . در این پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتجاب نمودیم.
برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.
برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین رزیتا خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض نشود و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد . به نظر می رسد یکی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای ویژگی های مثبت است .
برای کاهش ضعف تحصیلی ، از بین بردن مشکلات عاطفی توسط والدین ومعلم مربوطه ، ایجاد انگیزه ، تقویت ویژگی های مثبت ، شکوفایی اعتمادبه نفس کودک ، توجه لازم به کودک ، تغییر نگرش کودک نسبت به خود از جمله عواملی هستندکه می توانند ضعف تحصیلی دانش آموزرا کاهش دهند.
به نظر می رسد سردرد رزیتا با رفع مشکلات عاطفی ودرسی کودک رفع خواهد شد.
ارائه راهکارها
۱- محبت به موقع و متناسب به فرزندان ودانش آموزان ، موجب کاهش اختلالات رفتاری می شود.
۲- توجه به موقع، محبت ، تقویت نکات مثبت ، پرورش اعتماد به نفس ، موجب نگرش مثبت فرد نسبت به خود و دیگران می شود.
۳- ایجاد انگیزه و ایجاد نگرش مثبت فرد نسبت به خود ومعلم و دیگران موجب بهبود وضعیت تحصیلی و رفتاری فرد می شود.
۴- بین فرزندان نباید تبعیض قائل شد .
۵- بهتر است برای شناسایی و رفع مشکل از راهنمایی های صاحب نظران استفاده گردد .
۶- بهتر است برای رفع مشکل ، نظریه های علمی و تحقیقات گذشته مورد توجّه قرارگیرد . تا دارای اعتبار می باشد.

دیدگاه خود را به ما بگویید.